Facebook
Instagram
Новини

Білборд чи Бігборд?

178945

Своє сучасне життя ми вже не уявляємо без великих вуличних рекламних щитів, які так і маячать перед очима майже кожні 100 метрів, нахвалюючи продукт, а то і піар майбутнього або вже справжнього депутата.
І називаємо ми ці щити через одного то "білбордами", то "бігбордами". А як правильно?
Виявляється, що слово «білборд» (billboard) з'явилося в США понад сотню років тому. Англійською мовою, рекламні оголошення називалися "Білла", так само як тепер, наприклад, називаються цим словом чеки. Словом "board" називався і продовжує називатися сам щит.
Поява рекламних щитів народилося з необхідності донести інформацію неосвіченому населенню. Історія білбордів почалася ще з Давнього Єгипту — це були оголошення про нагороду за упіймання втікачів рабів. Далі в історії відомі попередники рекламних щитів — плакати. Їх поява стала можливою завдяки винаходу літографії (виду друку). Плакати використовувалися в кінці XIX століття для реклами театральних вистав. Але першим великомасштабним використанням плакатів стало використання їх для реклами циркових вистав.
До 20-х років XX століття все більше людей в США стали купувати автомобілі, виїжджати на них за місто. Це стало причиною збільшення білбордів в розмірах (через те, що збільшилася швидкість пересування) і установки їх уздовж доріг.
У країнах колишнього СРСР рекламні щити стали з'являтися у міру розвитку ринкових відносин і необхідності в умовах конкуренції рекламувати свій товар.
У країнах СНД набув поширення термін «бігборд» (bigboard), дослівно «велика дошка». Причиною цього є те, що в країнах колишнього СРСР, в 90-х на рекламному ринку була широко представлена компанія Big Board. Внизу на білбордах був підпис «Big Board», внаслідок цього рекламні щити й стали називати бігбордами.
До речі, у Великобританії на позначення рекламних щитів використовують слово hoarding (буквально: “збирання”, “накопичення”)
Виникає питання, звідки ж тоді взялося "бігборд"?
В країнах колишнього СРСР в 90-х роках, на рекламному ринку, існувала компанія, здавати в оренду ті найбільші борди під рекламу і називалася вона ... "Big Board"! Як це відбувається і зараз, під кожним щитом компанії, не залежно від того, чия реклама там зараз висить, розташовувалася невеликий напис у вигляді назви компанії, що надала рекламну площу. Тобто, в нашому випадку, під кожним щитом було написано - "Big Board". Ось і повелося на  всі рекламні щити називати не інакше як "бігбордами". Таким чином, назва компанії перетворилося в ім'я загальне.
Як виявилося, існує міжнародна компанія BigBoard Group, яка займається продажем площ для зовнішньої реклами. З огляду на те, що в англійській термінології реклами слова bigboard немає, варто говорити про такий цікавий процес, як перетворення власної назви на назву загальну. Так було з багатьма виробами, які отримали назви за назвами товарних знаків чи фірм, що їх випускали: “ксерокс” (від назви фірми-виробника Xerox), “унітаз” (від назви фірми-постачальника Unitas), “диктофон” (від назви компанії Dictaphone), “памперс” (від назви торгової марки Pampers фірми Procter&Gamble), “одеколон” (з французької буквально: “вода з Кельну”, eau de Cologne), “скотч” (від назви товарного знаку Scotch tape, буквально: “шотландська стрічка), “джакузі” (від прізвища італійця Jacuzzi – засновника і власника однойменної північноамериканської фірми), “фен” (від назви німецької фірми-виробника Foen), “кеди” (від назви американської взуттєвої фірми Keds), “сіті-лайт” (від назви компанії CityLight, яка виробляє рекламні щити з підсвіткою).
Рада лінгвіста каже : "можна писати та говорити як "білборд", так і "бігборд". Слово "бігборд" - не помилка, а просто сленг, проте, в діловому світі, звичайно, краще його не вживати. А щоб не помилитися напевно, краще вживати словосполучення "рекламний щит"".
Банери, плакати – важливі елементи зовнішньої реклами підприємства
Практично всі починаючі підприємства не мають великих коштів для виготовлення дорогих рекламних вивісок. Тому, здебільшого, вони виготовляють банери, а проіснувавши на ринку довший час у них появляється можливість змінити рекламні матеріали на кращі. Отож продукція широкоформатного друку (банер Тернопіль, афіші Тернопіль, наклейки) – це якісна та оптимальна за ціною реклама для початківців. Вона оточує нас повсюди. Магазини, офіси, готелі, банки, наповнені рекламною продукцією, як зовні так і в середині: це банери, наклейки на вікнах, таблички, фотошпалери, картини, тощо. Широкоформатний банер друк дає можливість виготовити рекламу різного розміру – від невеличких наклейок (етикетки) до величезних брандмауерів.
 
Спеціалісти маркетинг-центру «ДАЛІ» працюють в даному напрямку за схемою:
  • Попередньо ОЦІНЮЮТЬ безпосереднє МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ рекламних матеріалів.
  • КОНСУЛЬТУЮТЬ клієнтів з приводу властивостей кожного матеріалу.
  • Допомагають обрати ТИП ДРУКУ.
  • ПЕРЕВІРЯЮТЬ якість наданих макетів або ж РОЗРОБЛЯЮТЬ макети до друку.
  • ОПЕРАТИВНО друкують.
  • Здійснюють МОНТАЖНІ РОБОТИ.
  • Надають ГАРАНТІЮ на продукцію.
 
У маркетинг-центр «ДАЛІ» - завжди найсвіжіша і найбільша база вільних площин і комплексний підхід до реклами на білбордах — фаховий підбір площин і їх бронювання, розробка макетів, друк і поклейка з гарантією.